Service og garanti
10 års producentgaranti på skønheds- og behandlingsstole.
Vi har en fuld 10 års producentgaranti, hvilket er langt mere end den lovpligtige garanti, som normalt er hos den gennemsnitlige leverandør (1 eller 2 års garanti). Denne ekstra garanti gælder for vores produkter, når disse serviceres som foreskrevet i brugervejledningen. Hvis der opstår en defekt inden for 10 år efter købet, udskifter vi delen gratis. Dette gælder for alle dele som f.eks. varme, motorer, kontrolboks eller f.eks. konstruktionsproblemer. Hvis du ikke har en serviceaftale, er der 3 års garanti på behandlingsstole. Dette gælder ikke for polstring, her er garantien 1 år.
For udstyr/tilbehør, der ikke er købt i forbindelse med en behandlingsstol eller manglende vedligeholdelse og service, er garantien 1 år.
Der kan dog være en ekstra fabriksgaranti på nogle af produkterne. For LINAK controls & actuators gælder der f.eks. en 3-års garantiregel.
Vedligeholdelse + service
Vi tilbyder ikke gratis vedligeholdelse af vores produkter, men i de første to år er vores service gratis, hvis noget larmer eller knirker. Herefter skal du sørge for, at dit udstyr bliver serviceret (af en SUNTEC-tekniker eller en SUNTEC-partner) mindst hvert andet år for at bevare den 10-årige garantiperiode. 1. Service skal være afsluttet, når produktet er max. 30 måneder.
For eksempel får nogle af vores kunder (ofte virksomheder med flere produkter) udført forebyggende service, så de altid kan arbejde uden problemer. Ved service udskiftes f.eks. batterier i bluetooth-enheder, og alle møtrikker og bolte smøres og inspiceres.
Serviceabonnement.
Stolen kalder automatisk til service efter hvert 2. år.
Vi udfører følgende:
- Nulstil service.
- Visuel kontrol af metalramme.
- Inspektion af elektronik og motorer.
- Inspektion af lejer.
- Smør de bevægelige dele.
- Spænd de forskellige skruer.
- Undersøg varme i møbelpolstring.
- Kontrollér/udskift batterierne i betjeningselementerne.
- Opgrader software.
Hvornår kan du forvente nogen omkostninger?
Er produktet blevet misbrugt, ikke vedligeholdt, viser det tegn på slitage, eller er produktet blevet beskadiget og derfor defekt, så er det almindeligt, at du selv skal betale reparationsomkostningerne. De dele, der er dækket af producentens garanti, har heller ikke et evigt liv, så hvis der sker noget med dem efter 10 år, vil der også være omkostninger forbundet med det.
Livstidsbrug.
Efter 10 år ønsker du måske at skifte til et nyt produkt. Men det er muligt at udskifte alle dele af dit CHANGE-produkt og dermed give det nyt liv.
Vi tilbyder et særligt kit, som er nemt at skifte, så du kan forvente en ny 10-årig garantiperiode.
De næste 50 år.
Livstidsgarantien er gyldig, så længe du ejer produktet. Livstidsgarantien kan ikke overføres til en tredjepart. Denne type livstidsgaranti er kun gyldig, hvis du køber garantisættet, og hvis du følger serviceprogrammet. Dit produkt vil være dækket af garantien, så længe du ejer det, uanset om det er fem eller halvtreds år.